Și evită stresul

Se făcea că era anul 2010 și eu arătam ca și cum primul lucru pe care-l vedeam în fiecare zi era o mașină călcând un cățeluș. Nu trăiam într-o distopie, dar aveam niște exoftalmie cauzată de hipertiroidism, care-mi cam bulbuca ochii. Așa că la vârsta fragedă de 17 ani am auzit pentru prima oară din gura unui medic: „…și evită stresul”.

CA ȘI CUM!

Acum să analizăm un pic ce înseamnă stresul pentru cineva de 17 ani. Teze, bac, ce faci sâmbătă seara și cam atât. La mine a treia se exclude pentru că nu făceam nimic by default, deci mai rămân 2 surse de stres. Mare brânză. Ei bine, da, raportat la viața de atunci era mare brânză. La fel cum acum e mare brânză orice dâmb minuscul de care mă lovesc pentru prima oară.

Cei mai helpful sunt oamenii care vin și-mi spun „Dacă aveam și eu pe cineva care să-mi spună să nu mă mai stresez aiurea când eram de vârsta ta…”

Ei, nu zău. Ce se întâmpla dacă aveai? Pentru că mie-mi zic destul de mulți oameni să nu mă mai stresez și cumva tot nu pare să îmi reducă miraculos stresul. Plus că „evită stresul” e o recomandare destul de vagă. Zi-mi „evită să te uiți direct la Soare”, asta pot să fac. Soarele e și el o constantă în viața mea, dar contactul vizual direct e un lucru pe care pot să-l evit. Sau „evită să treci pe lângă oameni care arată ca și cum ar putea să te înjunghie pentru că vocile le zic că ești antichristul”. E plin de ei și totuși iată-mă evitând cu succes de atâția ani să fiu înjunghiată.

Dar când îmi spui să evit stresul e ca și cum zici „Ia, jonglează cu popicele astea în flăcări. Dacă le scapi, probabil o să rămâi fără 60% din piele. Sau mai rău, fără sprâncene. No pressure”.

Așa încât soluții sau GTFO. Cât ceai de tei poți să bei până devii imun?

Și evită stresul

One thought on “Și evită stresul

  1. Am venit pe la tine de pe Books, Books and more Books!
    Mi-a plăcut articolul, mai ales că fac parte din categoria celor care “provoacă orice status-quo”.
    Şi ca fapt divers, prefer exoftalmicii, celor cu miopie intelectuală! 😮
    De altfel, exoftalmia se poate remedia cu un stil de viaţă echilibrat.
    Miopia intelectuală, e incurabilă. Pentru că e o alegere repetată, care devine treptat obicei, care devine… caracter. Şi de aici, intrăm în secţiunea “Calul bătrân şi mersul în buiestru”.
    Mi-a mai plăcut şi aluzia (transparentă!) la manelizarea “spaţiului mioritic”…
    O zi faină şi spor la scris!

    Like

Leave a Reply

