Punguță doriți?

De când exist în afara casei părinților mei, m-am aflat în repetate rânduri pusă în situația de a-mi face singură cumpărăturile. Și, da, îmi place să merg în super-hyper-whatever-mare-market, dar când merg cu tata și eu îl întreb „Putem să luăm și asta?”, el întreabă „Ce-i aia?”, eu îi zic „E o cană termică la 4 lei, dar arată ca și cum ar fi un pahar de cafea de unică folosință” și el spune „Haha, ce tare, da”. Nu când mă duc singură și văd o cană termică la 4 lei, dar care arată ca și cum ar fi un pahar de cafea de unică folosință și zic „4 LEI?! BURGHEZII DRACULUI”.

Ei, și pe lângă anxietatea incontrolabilă care mă apucă în momentul în care realizez că trebuie să dau bani, să cheltui, să renunț la plasticurile alea ca să capăt altceva, mai apare des și groaza că trebuie să stau la casă. Să aștept casiera să înceteze să-și urască existența timp de 3 secunde, cât să ridice ochii din ecranul ăla mic, să mă întrebe „Bună ziua, punguță doriți?”, apoi să-mi scaneze produsele cu aerul de „Să mori tu că aveai nevoie de Colgate. Supercristal nu vă mai place, ‘r-ați ai dreacu. Ai venit la Capitală și toci banii lu’ mă-ta pe Colgate. Ia uite, cană termică la 4 lei, dar care arată ca și cum ar fi un pahar de cafea de unică folosință. Deci nu ne mai bem cafeaua din cană, că e prea mainstream sau cum?”

Și apoi mă întreabă „10 bani mărunt aveți?”. Aici intervin mai multe probleme:

  1. Ne știm de 3 minute și deja mă iei la bani mărunți hahahaha
  2. Mă simt ciudat că mi te adresezi cu „dumneavoastră”, deși eu am 20j de ani și tu sari de 35 lejer
  3. Nu, niciodată *nimeni* nu are 10 bani. Cu excepția mea. Eu am mereu 10 bani. Și uneori vreau să le dau și ălora din fața mea, pentru că ei vin mereu nepregătiți și mă întârzie din programul meu super încărcat de mâncat chipsuri și uitat în tavan.

Evident, niciodată nu rezolv problemele astea, pentru că ele se concretizează numai în capul meu și nu le verbalizez niciodată. N-ar râde nicio casieră la gluma aia cu bani mărunți 😦

Dar cred că altundeva voiam să ajung. La treaba cu punguțele de plastic. Oricât de pregătită cu mărunței aș veni de fiecare dată, se întâmplă o dată la patruștrei de ani să vin *și* cu sacoșă de acasă, deși am, ca orice român respectabil, o sacoșă cu sacoșe, în spatele dulapului. Dar de fiecare dată plec de acasă cu ideea că îmi iau apă și atât. Ceea ce, să fim serioși, n-o să se întâmple vreodată. Mereu o să mai vreau niște suc, niște ceva de care n-am nevoie și care să zacă în frigider sau în cameră până-mi amintesc și mă simt iar vinovată că am cheltuit banii aiurea. Așa încât mă trezesc la casă, nevoită să zic că da, vreau și o sacoșă mică, dar simt nevoia să răspund „Da, aș vrea o sacoșică și mi-ar plăcea s-o plătesc cu sânge, dacă se poate, pentru că eu o s-o arunc și probabil o s-o ia vântul și o să omoare o întreagă specie rară de pești din vreun ocean”, la care îmi imaginez că doamna de la casă m-ar privi gol și plictisit și m-ar întreba „Deci vă dau și sacoșică?”

Revenind. Crenguța, te rog io frumos, ia-ți și tu sacoșă la tine data viitoare. Peștii tropicali au să-ți mulțumească. Doar că nu chiar, pentru că-s pești.

Punguță doriți?

2 thoughts on “Punguță doriți?

  1. Nu vreau niciodată punguță, mereu am impresia că “mă descurc eu să ajung până în cameră cu enșpe mii de produse în mâini”.

    PS: Cred că tocmai m-am îndrăgostit de blogul tău! Tot citesc articole de vreo juma’ de oră și nu mă pot opri. 😀

    Like

    1. Madmoazel Crenguța Pavel says:

      Şi eu plec cu aceeaşi convingere, dar mă izbeşte realitatea când ajung la casă şi văd că îmi lipsesc celelalte trei brațe de care-aş avea nevoie să car tot şi las de la mine.
      Până aflu cum să îmi cresc încă trei mâini cu puterea minții.
      P.S.: Şi blogul meu începe să dezvolte nişte sentimente puternice pentru tine. You guys…

      Like

Leave a Reply

