Cel mai eficient program de fitness

Cred cǎ prima oarǎ am prins microbul mersului la salǎ prin clasa a VIII-a. Din prea mult timp liber, din fandosealǎ, din ce vreți voi, cert e cǎ mi s-a pǎrut mult mai rezonabil sǎ dau dea ai mei niște bani și sǎ merg de cȃteva ori pe sǎptǎmȃnǎ la salǎ, ȋn compania unor femei trecute lejer de prima tinerețe, decȃt sǎ mǎ duc ȋn fața blocului sǎ joc tenis sau volei cu prietenii – mai ales cǎ e greu sǎ practici oricare din sporturile astea douǎ atunci cȃnd n-ai prieteni.

Pot sǎ mǎ plȃng legat de multe aspecte privind orașul meu natal, dar lipsa varietǎții ȋn materie de sǎli de fitness nu e unul dintre ele. Așadar, am ales o salǎ care mi s-a pǎrut mie idealǎ: micǎ, intimǎ, relativ ascunsǎ privirii, exclusiv pentru femei și, cel mai important, unde nu cunoșteam pe nimeni. Bineȋnțeles, ca o micǎ sǎlbaticǎ ce eram, am refuzat sǎ mǎ duc singurǎ din prima și sǎ mǎ expun așa brusc privirii. Avȃnd ȋn vedere cǎ, ȋn general, mǎ feream de contactul fațǎ ȋn fațǎ cu absolut orice ființǎ umanǎ cu care nu era imperios necesar sǎ interacționez, aș zice cǎ și ǎsta a fost un pas mare. Am șantajat emoțional cȃteva prietene și ne-am dus frumușel tot cȃrdul de gȃște, sǎ ne facem abonament.

Asta se ȋntȃmpla la ȋnceputul vacanței de varǎ, pe parcursul cǎreia eu ȋmi tot reȋnnoiam abonamentul, iar prietenele mele tot picau pe capete, renunțau una cȃte una. Dar, ȋntrucȃt locuiam cu ai mei și mama e o bucǎtǎreasǎ desǎvȃrșitǎ, degeaba ȋmi zicea ea cǎ dau banii aiurea, dacǎ, dupǎ ce vin de la salǎ, mǎ ȋmbuib cu mȃncare ca o vacǎ gestantǎ; caloriile continuau sǎ-mi pǎtrundǎ trupul ȋntr-un mod pe care nu pot sǎ-l verbalizez, avȃnd ȋn vedere cǎ vorbesc despre un copil de clasa a VIII-a. Sǎ o vǎd pe ea rezistȃnd mȃncǎrurilor și, mai ales, dulciurilor pe care le face! Toate ca toate, dar timpul trecea și eu nu vedeam niciun rezultat – wow, ce mister, mǎ ȋntreb de ce.

Au mai urmat cȃteva ȋncercǎri eșuate, tot ȋn vacanțe, de a atinge un numǎr decent de kile, prin aceeași practicǎ obositǎ, ȋnsoțitǎ ocazional de cȃte o dietǎ care dura cel mult o sǎptǎmȃnǎ, pȃnǎ cȃnd am descoperit cǎ am niște probleme medicale și faptul cǎ oboseam la cel mai mic efort nu era exclusiv din cauza faptului cǎ eram un copil sedentar.

Ei bine, totul s-a schimbat ȋn primul an de facultate, cȃnd m-am mutat cu chirie ȋn București, ȋntr-un apartament la etajul 4. Ȋntr-un bloc – atenție –  fǎrǎ lift! Ȋn 4 luni de zile deja nu mai gȃfȃiam ca un porc fugǎrit prin ogradǎ, cȃnd ajungeam la 4, iar, dupǎ un an de zile, carnea aia flascǎ de pe picioare ȋncepuse sǎ se transforme ȋn mușchiuleț ferm și fraged. Așa mai vii de-acasǎ.

Dar cel mai eficient abonament la salǎ l-am descoperit, de fapt, ȋn momentul ȋn care m-am mutat la cǎmin. Pe lȃngǎ faptul cǎ petreceam puțin timp acasǎ (a se citi „ȋn camera mea de cǎmin”) și nu apucam sǎ mǎnȃnc toatǎ mȃncarea pe care mi-o trimitea mama, a apǎrut momentul inevitabil ȋn care a trebui sǎ ȋncep a folosi toaletele cǎminului. Din momentul ǎla, doamnelor și domnilor, picioarele mele au ȋnceput un antrenament ca-n armatǎ. Dupǎ mai puțin de jumǎtate de an petrecut aici și foarte multe bidoane de 6 litri de apǎ consumate ȋn timp record (eu iau recomandǎrile privind hidratarea FOARTE ȋn serios), nu doar cǎ pot sǎ urc aproape lejer pȃnǎ la amfiteatrul de la etajul 3 al Facultǎții de Chimie – care, de fapt, e echivalentul etajului 6; ATȂT DE MULTE TREPTE! – dar pot chiar sǎ alerg dupǎ autobuz ȘI sǎ ȋl prind! Picioarele mele ȋncep sǎ capete un aspect simpatic de picioare de atletǎ, fǎrǎ sǎ fiu nevoitǎ sǎ ies din intimitatea bǎii comune a etajului. Din pǎcate, bǎieții n-o sǎ se poatǎ bucura niciodatǎ de beneficiile de genul ǎsta ale statului la cǎmin, pentru cǎ ei nu trebuie sǎ leviteze cȃnd fac pipi și, Dumnezeule, e atȃt de greu! Dar, doamnelor, credeți-mǎ, toate diminețile alea ȋn care sunteți buimace de somn și vǎ chinuiți sǎ rezistați tentației de-a vǎ așeza pe straturile alea de urinǎ uscatǎ de pe vasul de porțelan meritǎ. „Ei, hai, ce poate sǎ fie atȃt de rǎu acolo, ȋncȃt sǎ nu iasǎ la duș? Nu poate sǎ fie mai nasol decȃt deciziile proaste pe care le-am luat pȃnǎ acum și nici decȃt dubiosul pe care l-am lǎsat sǎ mǎ pipǎie asearǎ, ȋn club”. NU trebuie sǎ lǎsați gȃndurile astea sǎ vǎ ȋntunece judecata. Numǎrați pȃnǎ la 30, țineți-vǎ respirația, mențineți, șiiiii – ridicați. Pantalonii. Acum ieșiți repede și inspirați, toaleta cǎminului e ultimul loc unde ați vrea sǎ leșinați din cauzǎ cǎ v-ați privat creierul de oxigen.

Ba chiar mai mult! De cȃnd am descoperit un secret budist numit „fǎcut haz de necaz”, mușchii mei abdominali sunt mai lucrați ca niciodatǎ. Iar cǎratul cumpǎrǎturilor din Carrefour preț de cȃteva sute de metri și douǎ etaje mi-au sculptat brațele așa cum niciun set de greutǎți n-a putut-o face vreodatǎ.

Așadar, sǎ recapitulǎm: te-ai sǎturat de stat cu ai tǎi? Ți se face greațǎ cȃnd vezi mȃncare, pentru cǎ nu faci decȃt sǎ mǎnȃnci toatǎ ziua? Nu vrei sǎ te mai batǎ pǎrinții la cap cu ȋntrebǎri despre cine și de ce a venit la tine ȋn camerǎ azi noapte (dar nu te deranjeazǎ sǎ te ȋntrebe un portar)? Vrei și tu sǎ ȋți lucrezi corpul, dar preferi sǎ dai banii pe alcool? Atunci, mutǎ-te și tu la cǎmin chiar azi!

*Informații la secretariatul oricǎrei facultǎți, cu timp de așteptare variat, ȋn funcție de alinierea stelelelor și cheful secretarelor.

Cel mai eficient program de fitness

2 thoughts on “Cel mai eficient program de fitness

Leave a Reply

